Zajęcia logopedyczne – prowadzone przez logopedę i neurologopedę mają na celu rozwój oraz doskonalenie mowy w następującym zakresie:
usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego, fonacyjnego i oddechowego;
rozwijanie zasobu słownictwa biernego i czynnego;
rozwijanie percepcji słuchowej;
komunikowanie się w celu rozwijania umiejętności interpersonalnych.
W naszej placówce nacisk jest położony na terapię logopedyczną ukierunkowaną na uczniów, u których występują problemy z mową spowodowane zaburzeniami lub uszkodzeniami neurologicznymi: m.in. autyzm, dyzartria, niedosłuch oraz inne uszkodzenia mózgu. Podczas zajęć w naszej placówce uczniowie mogą korzystać z ciekawych i nowoczesnych pomocy dydaktycznych: programów multimedialnych, gier, łamigłówek. Głównym celem zajęć jest rozwijanie umiejętności komunikowania się.
Zajęcia z pedagogiem – w naszej szkole mają na celu zabezpieczenie potrzeb naszych uczniów. Stosujemy się do zapisów zwartych w prawie oświatowym. Stawiamy na wsparcie, zrozumienie i dobrą atmosferę. To czas, w którym można porozmawiać, poćwiczyć ważne umiejętności i poczuć się bezpiecznie. To także zabawy, rozmowy, praca w grupie i nauka radzenia sobie w różnych sytuacjach. Pedagog wysłucha, pomoże rozwiązać problem, pokaże, jak radzić sobie ze złością i stresem, pomoże budować pewność siebie. Podpowie jak odnaleźć wsparcie innych instytucji. Dba o przestrzeganie standardów ochrony uczniów przed krzywdzeniem.
Zajęcia z psychologiem - są realizowane zgodnie z zapisami w prawie oświatowym. Psycholog współpracuje z rodzicami i opiekunami uczniów. Diagnozuje, obserwuje i na bieżąco odpowiada na potrzeby podopiecznych. Realizowane są zajęcia indywidualne i grupowe. W nasze szkole stawiamy na elastyczność i dostępność do specjalistów zgodnie z zapotrzebowaniem młodych ludzi, którzy borykają się z różnymi problemami tj.: samotność, dorastanie, zakończenie edukacji, planowanie dorosłego życia, niezadawalające relacje z rodzicami, konflikty rówieśnicze, trudności z panowaniem nad emocjami, utrata bliskich i inne.